Для кожної зсилки використовуємо виділення і перехід за адресою. 

Урок 1. 

Тема: Образ людей у портретному жанрі. Засоби створення виразного казкового портретного образу. Композиція «Портрет казкового героя».

https://drive.google.com/file/d/1jVKY-fSf5upMUlTUBEqHBHiTzOBDwaCM/view

Урок 2. 

Тема: Особливості архітектури рідного міста. Важливість збереження пам'яток архітектури. Вибір формату для створення виразної врівноваженої композиції. Зображення пам'ятки архітектури, старовинної споруди.

https://www.youtube.com/watch?v=lb3cNtRj2J8 

Урок 3. 

Тема: Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від освітлення. Композиція «Свято весняної природи».

https://drive.google.com/file/d/1s2s27fNIka5_h8xTEO69KAEDGK_Xlas5/view 

Урок 4. 

Тема: Традиції рідного краю. Композиція «Український рушничок».

https://drive.google.com/file/d/1Wh4x_m0G6Aevb8aFKiEPHngObyWEFr2y/view 

Урок 5.

Тема: Особливості природного середовища рідного краю. Композиція «Мій рідний край».

https://drive.google.com/file/d/1My_SSNT3AcNTzDjLvrdoBNBo2qSfw2To/view 

Урок 6. 

Тема: Ландшафтна архітектура. Композиція «Парки, сквери, бульвари».

https://drive.google.com/file/d/1c-wJH7MT0o5Y8HOM5zXEOY3iCkgdxZt4/view

Виконати інтерактивне завдання - скласти пазли https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=11785433275d

Урок 7. 

Тема: Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм. Композиція «Веселий фонтан».

https://drive.google.com/file/d/18pi73xiLoWpOuDBXYdzvFdlZZDF0GLtj/view 

Малюнок із натури. Ескіз осені: духмяні подарунки

Мета: навчальна: навчати учнів малювання з натури; продовжувати ознайомлювати учнів із поняттями: «ескіз», «замальовка», «начерк»; закріплювати навички роботи з фарбами; розвивальна: формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати природні форми, співвідношення кольорів; розвивати дрібну моторику руки; виховна: виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання:навчальні плакати; репродукції картин відомих художників; навчальні роботи з методичного фонду; природні або штучні овочі та фрукти для постановки натюрмортів (2-3 предмети простої форми на кожну парту).

Матеріали та інструменти:альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи:евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Ескіз - попередній малюнок, що допомагає художникові знайти правильну композицію. Ескіз може відповідати розміру майбутньої роботи або бути значно меншим. В ескізі втілюється задум художнього твору в загальних рисах.

Замальовка - швидкий малюнок із натури.

Начерк - попередньо зроблений швидкий малюнок, що передає лише загальні форми.

ХІД УРОКУ

I. організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

• На які дві групи художники поділяють кольори?

• Які виражальні можливості надають художникам хроматичні

та ахроматичні кольори?

• Які кольори називають спорідненими?

III. пояснення нового матеріалу

Бесіда

Коли вчишся малювати, краще починати з предметів. Адже іншим моделям (людям, тваринам) складно тривалий час не рухатися. Видатні художники часто малюють світ предметів - натюрморти. Роботу в цьому жанрі образотворчого мистецтва художники зазвичай використовують як навчальні вправи, щоб дослідити колір, розміри та форму предметів та вдосконалити своє вміння їх відтворювати. Ми сьогодні також почнемо ознайомлюватися з правилами малювання з натури.

• Що таке, на вашу думку, малюнок із натури? (Зображення об'єктів, що реально бачить художник у процесі малювання.)

(Учні висловлюють свої припущення, вчитель коригує та спрямовує їхні відповіді.)

Мистецтво натюрморту починається з його постановки.

Необхідно пам'ятати: натюрморт - це не абияк розкидані К. Білокур «Натюрморт» (1960) речі. Кожен натюрморт має свою

Й. Плепп «Натюрморт» (1632) А. Матісс «Натюрморт

із блакитною скатертиною» (1909)

тему, певну систему поєднання тих чи інших предметів, що допомагає художникові висловити свої враження та почуття.

Організація сприйняття творів мистецтва

(Учитель демонструє репродукції картин відомих художників та малюнки з методичного фонду, на яких зображено натюрморти з овочів та фруктів.)

Запитання

• Порівняйте, як різні художники зображують натюрморти з овочами та фруктами.

• Як ви гадаєте, яку думку намагалися донести до нас художники?

• Складіть невеличку розповідь за картиною, яка вам найбільше сподобалася. (Розповіді учнів.)

М. Закріплення вивченого матеріалу

Творче завдання Слово вчителя

Осінь-молодиця Урожай збирає.

Стигла вже пшениця - У полі безкраїм. Городина на грядках Пишна уродила.

Яблука та груші,

Що набрали сили,- Все складає осінь У свою комору,

Щоб нас пригощати У зимову пору.

Н. Горошко

Чи бажаєте ви надовго зберегти особливий смак і запах осені?

Намалюйте композицію з осінніх фруктів та овочів. Із двох предметів складіть «Осінній натюрморт». Пам'ятайте: вони мають відрізнятися за кольором і формою. Намалюйте натюрморт з натури фарбами. Спочатку зробіть попередній малюнок - ескіз.

Пояснення до творчого завдання

Перш ніж починати малювання, потрібно уважно роздивитися предмети, вивчити їхню будову.

Іноді корисно навіть потримати їх у руках, щоб краще відчути нюанси форми.

(Учитель пропонує учням предмети для дослідження.)

Тепер розташуйте предмети так, щоб точка зору, з якої ви будете малювати, була найцікавішою.

Ми розташовуємо наш маленький натюрморт на парті. Художники кажуть, що він розташований нижче від рівня наших очей.

Предмети в постановці мають знаходитися в рівновазі, але не повинні бути симетричними. Зазвичай природнішим виглядає натюрморт, у якому предмети розкладені за планами (тобто з відступанням один від одного в глибину) та одні предмети трошки затуляють інші.

(Учитель пропонує учням розташувати предмети для своїх натюрмортів, допомагає

Покрокова схема малювання натюрморту

зробити постановку більш виразною. Усі натюрморти мають бути однаковими за складністю.)

Роздивіться ваші постановки. Якщо вони вас задовольняють, починаємо компонувати малюнок.

Визначте, в яку загальну форму вписується силует усього натюрморту, як краще розташувати аркуш паперу - вертикально чи горизонтально, якого розміру потрібно зробити малюнок, щоб він не був ані занадто великим, ані занадто малим. Для цього на окремому аркуші виконайте ескіз - попередній швидкий малюнок, на якому потрібно відобразити спрощену та узагальнену форму постановки.

Правила малювання з натури

• Визначити лінію поєднання вертикальної поверхні фону та горизонтальної поверхні столу.

• В уяві спростити форму всіх предметів, зводячи їх до характерних геометричних форм (тобто узагальнити їх).

• Поступово детальніше проробляти форму предметів.

• Намітити тіні предметів - власні та ті, що падають.

Після виконання малюнка олівцем можна розпочитнати малювання фарбами.

(Учні виконують роботу поетапно, дотримуючись указівок учителя.)

V. Підбиття підсумків

Коментар

Урок не передбачає детального ознайомлення із формою зображуваних предметів. Учні мають засвоїти лише основні правила малювання з натури, демонструвати вміння розміщувати композицію на аркуші паперу, передавати співвідношення форм і розмірів предметів, що зображуються.

VI. Домашнє завдання

Удома учні мають завершити роботу над малюнком.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати