НАУКОВО – МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСЬ

АНАЛІЗ ПРОЦЕСУ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ТА КОЛЕКТИВНОГО РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Уже ні в кого не викликає сумніву той факт, що естетичне виховання дитини, її культурний розвиток є невід'ємною складовою формування гармонійної особистості.

І слід зазначити, що у психологічній і педагогічній теорії ці питання сьогодні розглядаються, глибоко та всебічно.

Звертаю увагу на побудову уроків предметів естетичного циклу , щоб навчання не зводилося тільки до розвитку спеціальних умінь, навичок і їх відпрацювання, «залучення» до мистецтва, організації соціального досвіду дитини в умовах суворого оцінювання в напруженій атмосфері конкуренції. Аналізуючи систему навчання образотворчого мистецтва необхідно виділити три нерозривні частини: знання, уміння, емоції.

Безперечно, що все найкраще в образотворчому мистецтві засноване на наполегливій праці та обов'язковому засвоєнні правил зображення та опануванні образотворчої техніки. Але не менш важливими є уява. Та емоційне сприйняття. Саме на уроках образотворчого мистецтва

з'являється реальна можливість навчити дитину бачити навколишній світ, і бачити його по-своєму; не переказувати чужих думок, а мати власні думки й переконання.

Безперечно, такий підхід до навчання вимагає значних зусиль, пошуку нових шляхів і методів розв'язання навчальних завдань. І, мабуть, передусім - поважного ставлення до учнів, що ґрунтується на твердженні, що кожний учень є унікальною особистістю, незалежно від його віку. І ми не спроможні істотно впливати на зміну цієї особистості. Ми можемо лише спрямувати

її інтерес у потрібному напрямку, розбудити творчу уяву або хоч би цікавість.

У кожній людині від природи закладені величезні можливості. Найсприятливішим періодом для розвитку творчості є шкільний вік, коли в дитини активно розвиваються уява, дар фантазування, творче мислення, допитливість, уміння спостерігати, порівнювати, критично й справедливо оцінювати свою діяльність. Необхідно постійно прагнути розвивати в дітей інтерес до навколишнього світу, фантазію, потяг до творчості, уміння нестандартно мислити. Якщо діти захоплені улюбленою справою, вони виявляють наполегливість, силу волі в опануванні знань і вмінь, що випереджають програмові вимоги.

Учням подобаються ті види навчальної діяльності, що дають їм матеріал для роздумів, можливість виявити ініціативу й самостійність, потребують розумового напруження, винахідливості й творчого підходу до розв'язання проблеми.

Необхідною умовою для майбутньої творчої діяльності учнів є накопичення досвіду і знань. Важливою умовою є також наявність доступних для дитини матеріалів, технік виконання. При цьому не має суттєвого значення те, яким чином дитина їх використовуватиме.

Творчі здібності розвиватимуться ефективно лише в тому випадку, коли процес творення буде повною мірою спрямованим на досягнення поставленої мети.

Важливе значення для формування творчих здібностей має також систематичність і послідовність роботи.

В структурі це виглядає ось так:

Творча діяльності учнів складається з:

1. Накопичення досвіду і знань.

2. Наявність доступних для дитини матеріалів, технік виконання.

3. Систематичність і послідовність роботи.

Слід пам'ятати, що кожна дитина має певні здібності, тому головне завдання вчителя -вчасно їх помітити, заохотити й надати можливість їм розвиватися.

Стимуляція процесу мислення.

Намагаючись стимулювати в учнів процесс мислення, викликати в них віру у власні сили, упевненість у своїх можливостях, я не подаю все в готовому вигляді, а пропоную дітям подолати певні перешкоди, труднощі на своєму шляху.

Так, формуванню та розвитку творчих здібностей обдарованих дітей сприяє їх залучення до виконання диференційованої роботи, самостійна підготовка повідомлень, вивчення матеріалу наперед.

Використання на уроках проблемних завдань. Суперечності, що виникають під час їх розв'язання

проблеми, викликають дискусію, спонукаючи до роздумів, пошукової діяльності та формування висновків.

Дитина, яка працює творчо, здатна перетворити будь-яку працю на мистецтво, створити красу для себе та оточуючих.

Виявивши серед учнів класу обдарованих дітей свою роботу я базую на принципах демократичності, майстерності, системності та гуманізму. Я намагаюся створити для таких дітей найоптимальніші умови для розвитку та навчання за такими етапами.

1. Повністю не регламентую діяльність учня,

2. Повноцінний процес навчання з елементами творчості;

3. Появу інтересів, крізь які проходять усі зовнішні впливи, сприяючи виникненню внутрішніх стимулів.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати